donderdag 19 november 2015

Kabelruitjestas en eerste knuffel / cable square pattern bag and first amigurumi

(English below)

Hoi allemaal,

Op Instagram heb je ze misschien al langs zien komen, op mijn blog heb ik ze nog niet laten zien. Mijn laatste twee projecten waren deze leuke ruitjes tas met kabels en dit knuffeltje:

 

De tas maakte ik met ByClaire2 garen, de voering is van ByClaire fabric. Wat passen de kleuren van de stofjes toch goed bij het garen! Ik ben erg blij met het eindresultaat. Voor het eerst maakte ik ook een voering met verzonken rits. Heerlijk praktisch en mooi tegelijk. Ook ben ik erg blij met hoe het dip dye effect en de dubbele kabels uitvallen.

Het patroon inclusief het maken van de voering met verzonken rits zijn binnenkort in mijn Etsy en Ravelry shop te vinden. 


Verder haakte ik afgelopen weken voor het eerst een knuffel. Zoals jullie al wel weten vind ik de mochila haaktechniek erg leuk. Ik bedacht me dat daarmee heel veel meer mogelijk is dan alleen tassen haken. Het resultaat is dit grappige konijn. Dit was overigens mijn eerste 'proefkonijn'. Er volgt snel een tweede waarvan ik het patroon ook weer uit zal gaan werken met stap voor stap foto's. Wat vinden jullie van de combinatie mochila en knuffels haken?

En mocht je het leuk vinden: er zijn nog een paar plaatsen voor de workshop mochila haken die ik zaterdag 16 januari 2016 bij Rits in Zwolle geef (aanmelden via www.ritsin.nl )

Fijne week!

Madeleen

Hi everyone,

Maybe you've already seen it on my Instagram account. But I haven't shown my latest 2 projects on my blog yet: this cable bag with squares pattern and this cute amigurumi bunny.

For the bag I used ByClaire yarn and ByClaire fabric.These colors match so well! I'm very happy with the result. For the first time I made a lining with recessed zipper: so practical! Beside that I love the dip dye effect and the double cable pattern.The pattern can be found in my Etsy and Ravelry shop soon.

For the first time I crocheted amigurumi. I love the possibilities of the mochila crochet technic. There are so many more possibilities than only mochila bags. For example this cute bunny amigurumi. This was my first attempt: another one with some improvements will follow soon. What do you think about the combination of mochila crochet technic and crocheting amigurumi?

Madeleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten