vrijdag 20 mei 2016

patroon staartje knuffelkonijn en meer.... / pattern tail stuffed toy rabbit and more....

* English below*

Hoi allemaal!

Zaterdag was ik bij de boeklancering 'Haak je happy' van Lisanne van Draad en praat. Wat had ze er weer een fantastisch feest van gemaakt! Met een prachtig ingerichte winkel, een mini pop up markt, een workshop tafel en heel veel lekkers. Ook de perfecte gelegenheid om fijn bij te kletsen met haakvriendinnen. Zondag was ik nog heerlijk aan het nagenieten, maar zeker ook van het boek. Steeds weer moest ik het even openslaan om te kijken naar de toffe projecten (overigens ook heel geschikt voor andere kamers dan kinderkamers!) en de mooie styling. Dit alles in echte draad en praat kleuren. De leuke mandjes ga ik zeker nog haken, maar eerst moet ik mijn huidige projecten nog afmaken:




Zo ben ik bezig met dit derde knuffeltje: een vosje dit keer! Hij schiet al aardig op (intussen heeft hij al zijn pootjes), maar ik moet nog aan de slag met de staart. Want een vos zonder staart; is natuurlijk geen echte vos. Terwijl ik daarover nadacht, besefte ik me ineens dat de eerder gehaakte konijntjes helemaal geen staart hebben gekregen! Daarom haakte ik ze alsnog. En wat staat dat ook schattig:

Omdat het niet beschreven is in het patroon, volgt de werkwijze hierbij alsnog!

Patroon staart knuffelkonijn

Start met 2 lossen
  1. 6 vasten in de tweede losse vanaf de naald
  2. 2 vasten in iedere vaste (12 steken)
  3. * vaste, 2 vaste in de volgende vaste * Herhaal *-* (18 steken)
  4. vaste in iedere vaste
  5. * vaste, 2 vasten samenhaken * Herhaal *-* (12 steken)
Bevestig het staartje onderaan de achterkant van het lijfje. Meer tips hiervoor vind je op mijn speciale blogpost: http://made-by-leen.blogspot.nl/2016/06/tutorial-in-elkaar-zetten-amigurumi.html
 Als je konijn voor een klein kindje is, zorg er dan wel voor dat het staartje extra goed vast zit en niet los kan raken!

Workshops
Tot slot geef ik binnenkort weer workshops waar je de mochila techniek (waarmee ik ook de knuffels gehaakt heb) kunt leren. Op zaterdag 28 mei gaan we dit leuke konijntje haken bij Rits in Zwolle. Op zaterdag 18 juni gaan we aan de slag met een kleurrijk (haak)etui bij Wolplein. Bij beide workshops zijn nog een paar plekjes vrij. Je bent van harte welkom! Opgeven kan via Rits in en Wolplein. Wie weet zie ik je dan!

Fijn weekend,

Madeleen

Last Saturday I enjoyed an amazing crochet party from Lisanne from Draad en praat because of her first crochet book! The book is really great. It's full of inspiring patterns. But before trying these, I first have to finish some of my own.....

For instance the little fox. I'm making progress, but it still needs a tail. A fox without a tail, isn't a fox, isn't it? And while thinking of this, I realised that the stuffed toy rabbit doesn't have a tail! That's why I made these last weekend. Aren't they cute? If you've also made this little rabbit, you migth also want to add this tail, so I'll share the pattern in this blogpost:

pattern tail stuffed toy rabbit

Chain 2
  1. 6 sc in the 2nd loop from the hook
  2. 2 sc in every sc (12 stitches)
  3. * sc, 2 sc in the next sc * Repeat *-* (18 stitches)
  4. sc in every sc (18 stitches)
  5. * sc, join 2 sc's into 1 * Repeat *-* (12 stitches)
Attach the tail on the body. More information can be found in a special blogpost: http://made-by-leen.blogspot.nl/2016/06/tutorial-in-elkaar-zetten-amigurumi.html. If the toy is for a baby or a little child, please make sure the joining is securely stitched and strong and won't pull apart.

Have a nice weekend!

Madeleen




1 opmerking:

  1. Wat maak je mooie creaties! Leuk dat je er zaterdag ook was. Kga je volgen!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen