zondag 21 juni 2015

sjaaltje (2x) / scarf (2 times)

(English below)
Oei, dat is een poos geleden. Niet dat ik niet gehaakt heb in de tussentijd: in tegendeel! Een deel laat ik binnenkort zien, dat is nog even geheim ;-)  Maar deze 2 mooie sjaals kan ik al wel laten zien:

Onlangs zag ik iemand met zo'n heel leuk kantachtig sjaaltje (niet gehaakt). Het stond geweldig leuk op een spijkerjasje, maar in gedachten zag ik het me al met veel meer kleding combineren. Zo'n sjaaltje wilde ik ook graag, maar dan natuurlijk wel gehaakt. Garen uitzoeken was niet heel makkelijk. Waarmee krijg je zo'n leuk kantachtig effect, zonder dat je er eeuwen mee bezig bent? Uiteindelijk heb ik gekozen voor Anchor Aïda 6 draads, wat ik heb gehaakt met haaknaald 1,5 mm. Best even wennen met haken in het begin, maar het patroon haakte gelukkig lekker door. Hierdoor ben ik er uiteindelijk niet eens zo lang mee bezig geweest. En zelf ben ik erg blij met het sjaaltje. Intussen heb ik het al meerdere keren gedragen!


Verder heb ik tussendoor ook gehaakt aan een omslagdoek voor mijn schoonmoeder. Ik haakte zo'n omslagdoek al eerder met dit mooie verloopgaren van Wolcafé. Mijn schoonmoeder vond hem prachtig en het patroon haakte zo heerlijk weg, dat ik besloot er nog één te haken als kado voor haar. Dit is het resultaat:


Hebben jullie ook leuke projecten liggen?

groetjes,

Madeleen

Oops, it has been a while since my last blogpost. It isn't that I haven't crocheted much. In fact I've crocheted a lot. I can't show you everything I've made yet (more exciting news later ;-) ) : but I can show these two (above).

A while ago I saw someone with a lace scarf (not crocheted) and I liked it so much, I wanted to have one my own. It combines perfect with a jeans jacket, but it's an easy match with a lot of my clothes. But of course this one had to be crocheted. Finding the right yarn for a lace effect, wasn't that simple. Eventually I found Anchor Aida (6 ply) and I used hooksize 1.5mm. The pattern works quite fast, and I really like the result. 

In the meantime I've also crocheted a shawl for my mother in law. I've made an equal one before. She loved that one, and I really liked crocheting this easy pattern. I hope she'll like it!

What's on your hook at the moment?

Have a nice week!

Madeleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten