dinsdag 19 juni 2018

Review boek Tunisch haken compleet van Michelle Robinson

Onlangs ging ik aan de slag met het enorm toffe boek Compleet haken van Michelle Robinson (ook wel bekend als Poppyandbliss op Instagram. Wat een mooie projecten staan hier in, met een prachtig kleurgebruik.

Mijn oog viel direct op deze wandhanger door het gebruik van het geometrische patroon en de vrolijke kleuren. Ik dook mijn bak met katoenen garen in en ging aan de slag met het patroon. Je haakt met meerdere kleuren tegelijk en dat klinkt erg moeilijk, maar valt eigenlijk best mee. Begin alleen niet, net als ik een paar jaar geleden, met meerdere kleuren tegelijkertijd als je nog moet leren haken ;-). Als je het tunisch haken al enigszins onder de knie hebt, dan heb je al ervaren hoe je los of strak je haakt met tunisch haken. En dat merkte ik ook. Het haken met meerdere kleuren tegelijkertijd was nu eigenlijk een makkie! En ook weer heel verslavend. Net als bij mijn knuffels uit mijn boek Blijhakertjes zie je al meteen wat leuks ontstaan en kun je eigenlijk niet meer stoppen! Met als resultaat deze toffe eyecatcher in je huis.

Het is overigens een heel veelzijdig boek. Zo staan er algemene tips in over de juiste haaknaald, kleurgebruik en het lezen van de patronen en diagrammen. Maar ook worden er meerdere steken, technieken en variaties van het tunisch haken uitgelegd. De patronen die in het boek staan zijn prachtig. Mijn favorieten zijn het visgraatkussen, de multideken en natuurlijk de wandhanger! Ben je nieuwsgierig geworden? Een inkijkexemplaar van het boek vind je hier.

Volgende keer vertel ik je meer over de tunische haaknaalden die ik graag gebruik. Wie weet tot dan!

Madeleen


3 opmerkingen:

  1. Mooie hanger. Ik ga het boek eens bekijken en vast op mijn verlanglijstje zetten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is echt leuk! Lijkt me wel wat voor in mijn hobbykamer. Nu nog even tijd vinden 😉.

    BeantwoordenVerwijderen