maandag 2 juli 2018

Ruitjes kussenhoes / Tapestry grid cushion

*English below*

De meesten van jullie weten vast al wel dat ik gek ben op geometrische patronen. Toen ik vorig jaar in gedachten ons nieuwe huis al aan het inrichten was, zag ik een heel stoer geometrisch kussen in gedachten voor me. Tijdens de Kreadoe kocht ik hiervoor ByClaire softmix, omdat je daarmee heerlijk veel keuze hebt uit kleuren!

Mijn keuze viel op okergeel: ik vind dat echt een geweldige kleur voor accessoires in huis: het geeft zo'n mooi zonnig en warm effect. Wij hebben het huis verder vrij licht en neutraal ingericht en dan vind ik het juist zo leuk om accentkleuren te gebruiken voor de accessoires. Ben jij ook zo gek op okergeel? Of zou je het kussen juist in heel andere kleuren haken? Ook leuk!

Ik was in eerste instantie van plan hele vierkanten met het grijze garen in te haken, maar al hakende zag ik dat de kleine onderbreking in de randen eigenlijk wel een grappig effect had. Zo ontstond dit patroon. Het haakt overigens heerlijk weg!





Afgelopen week heb ik het patroon van deze kussenhoes helemaal uitgeschreven en een foto tutorial gemaakt. Dus als je het leuk vind om ook deze kussenhoes te maken dan kun je aan de slag! Je vindt het patroon in mijn Etsy shop en Ravelry store.
Ik vind het gezellig als je het resultaat laat zien via een berichtje op IG of een mailtje oid.


Fijne week!

Madeleen

Most of you may know that I'm fond of geometric patterns. Last year when in mind, I already was decorating our new home I pictured a geometric cushion cover in ocher. During a fair I decided to make it with Byclaire softmix, because I would be able to choose so many colors!

The color I chose was ochre yellow. I love it because it's so warm and sunny. The main colors in our interior are neutral, but I love to make color accents with nice colors for accessories. What's your opinion about ochre? Or would you choose another color?

Last week I've written the pattern and I've made a photo-tutorial. So now you're able to make your own cushion pillow! You can find the pattern in my  Etsy shop and Ravelry storeIt's a really fast pattern, because you don't have to think too much. Maybe nice for the summer holiday? If you would like to share the result by sending me an email or posting a picture on Instagram, I would really love it!

Have a nice week!

Madeleen


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kussen! Maakt het inderdaad leuk, die onderbrekingen in de streep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kussen met een leuk effect. Mooie kleurencombinatie.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen